The Rolling Stones: Beggars Banquet (180g) on LP
Beggars Banquet (180g)
LP
LP (Long Play)
The good old vinyl record.
Currently not available.
Let our eCourier notify you if the product can be ordered.
Let our eCourier notify you if the product can be ordered.
For vinyl shipping within Germany is free.
- Label:
- ABKCO
- Year of recording ca.:
- 1968
- UPC/EAN:
- 0042288233015
- Release date:
- 10.6.2011
Other releases of Beggars Banquet |
Price |
---|---|
LP, (180g) | EUR 31.99* |
CD, (Limited Japan SHM CD/Mono) | EUR 14.99* |
CD, (50th Anniversary Edition) | EUR 14.99* |
LP, (180g) (Limited Edition) (Grey/Blue/Black/White Marbled Vinyl) | EUR 41.99* |
CD, (SHM-CD), Japan-Import | EUR 22.99* |
Similar Articles
*** Gatefold Cover
* DSD remastered
* DSD remastered
1968 war das Jahr, in dem die Flower-Power-Bewegung ins Gegenteil umschlug. Die zuvor friedliche "Gegenkultur" geriet außer Kontrolle. Studenten randalierten auf den Straßen von Paris, und die Freude der jugendlichen Selbstverwirklichung schlug in Wut und Aggression um. Überall wurde die Feier der Unschuld ertränkt.
Aber es war auch das Jahr, in dem die Stones nach dem untypischen psychedelischen Ausflug von Their Satanic Majesties Request beschlossen, alles abzubauen und neu anzufangen, aufbauend auf den Grundlagen dessen, woran sie glaubten, was nie direkt etwas damit zu tun hatte, high zu werden oder The Man mit Ziegelsteinen und Flaschen auf der Straße zu bekämpfen.
Der drogengeschwängerte Jetset-Lebensstil eines Rockstars mag für erfolgreiche populäre Musiker zum Standard gehören. Aber die Rolling Stones existieren nur aus einem Grund, nämlich um bluesbasierte, beatgetriebene Gitarrenmusik zu spielen. Und auf Beggars Banquet tun sie das zum ersten Mal in einem Stil und mit einer kontrollierten Kraft, die keine andere Band je erreicht hat.
Beggars Banquet markiert die Rückkehr der Rolling Stones zum grundlegenden Rock 'n' Roll der 1960er Jahre.
Angefangen beim (harmlosen, relevanten, leicht amüsanten) Original-Cover des Albums - eine mit Graffiti beschmierte Toilettenwand (Schock!) -, das von der bandeigenen Plattenfirma wegen angeblicher "Unanständigkeit" verboten wurde, bis hin zu wirklich subversiven und provokativen Titeln wie "Sympathy for the Devil" und "Street Fighting Man" ist dies das Album, auf dem die wahre, reife musikalische und kulturelle Identität der Band zum ersten Mal in ihrer ganzen Pracht zum Vorschein kommt.
Beggars Banquet" ist aber nicht nur ein äußerst originelles Rock-Blues-Album. Die Sechzigerjahre haben trotz aller Launenhaftigkeit und Torheit, die zu viele große Musiker, die Rolling Stones eingeschlossen, in Sackgassen geführt haben, einen Geist der Phantasie und des Experimentierens angeregt und gefördert; und Beggars Banquet ist voller unverwechselbarer und origineller Akzente.
Der Basistrack von Street Fighting Man" zum Beispiel wurde auf einem Kassettendeck in Keiths Haus aufgenommen, mit Keith an der Akustikgitarre und Charlie Watts an einem Spielzeugschlagzeug. Wenn Jig-Saw Puzzle wie eine Nachahmung oder ein Abklatsch von Bob Dylan klingt, so geschieht dies mit einem sehr realen und sehr Stones'schen Humor und Bedrohung.
Die anhaltende Relevanz von Texten wie "Let's think of the wavering millions, who need leaders but get gamblers instead" (Salt Of The Earth) ist heute genauso klar wie 1968.
1968 was the year that flower power turned nasty. The previously peaceful 'counter culture' ran out of control. Students started rioting in the streets of Paris and the joy of youthful self-realisation turned to anger and aggression. Everywhere, the ceremony of innocence was drowned.
But it was also the year that, after the atypical psychedelic excursion that is Their Satanic Majesties Request, The Stones decided to strip it down and start again, building from the basics of what they believed in, which has never had anything directly to do with getting high or taking on The Man with bricks and bottles in the streets.
The drug-fuelled, jet set, rock star lifestyle may come with the package for successful popular musicians. But The Rolling Stones exist for one reason, and that's to play blues-based, beat-driven guitar music. And on Beggars Banquet they do that for the first time in a style and with a controlled power that no other band has ever been able to emulate.
Beggars Banquet marks the return of the Rolling Stones to fundamental rock 'n' roll, 1960s style.
From the album's (harmless, relevant, mildly amusing) original cover art for the record - a toilet wall covered with graffiti (shock horror!) - which was banned by the band's own label for so-called 'indecency'; to genuinely subversive and provocative tracks like 'Sympathy for the Devil' and 'Street Fighting Man', this is the record where the true, mature musical and cultural identity of the band is first revealed in all its glory.
Beggars Banquet isn't just a hugely original rock-blues album though. The Sixties, for all the whimsy and folly that led too many great musicians, The Rolling Stones included, down too many dead end alleys, did encourage and foster a spirit of imagination and experimentation; and Beggars Banquet is filled with distinctive and original touches.
The basic track of 'Street Fighting Man', for example, was recorded on a cassette deck at Keith's house, with Keith on acoustic guitar and Charlie Watts on a toy drum kit. If Jig-Saw Puzzle sounds like a pastiche or pisstake of Bob Dylan, it does so with a very real, and very Stones humour and menace.
The continuing relevance of lyrics like 'Let's think of the wavering millions, who need leaders but get gamblers instead' (Salt Of The Earth) is just as clear today as it was in 1968.
Aber es war auch das Jahr, in dem die Stones nach dem untypischen psychedelischen Ausflug von Their Satanic Majesties Request beschlossen, alles abzubauen und neu anzufangen, aufbauend auf den Grundlagen dessen, woran sie glaubten, was nie direkt etwas damit zu tun hatte, high zu werden oder The Man mit Ziegelsteinen und Flaschen auf der Straße zu bekämpfen.
Der drogengeschwängerte Jetset-Lebensstil eines Rockstars mag für erfolgreiche populäre Musiker zum Standard gehören. Aber die Rolling Stones existieren nur aus einem Grund, nämlich um bluesbasierte, beatgetriebene Gitarrenmusik zu spielen. Und auf Beggars Banquet tun sie das zum ersten Mal in einem Stil und mit einer kontrollierten Kraft, die keine andere Band je erreicht hat.
Beggars Banquet markiert die Rückkehr der Rolling Stones zum grundlegenden Rock 'n' Roll der 1960er Jahre.
Angefangen beim (harmlosen, relevanten, leicht amüsanten) Original-Cover des Albums - eine mit Graffiti beschmierte Toilettenwand (Schock!) -, das von der bandeigenen Plattenfirma wegen angeblicher "Unanständigkeit" verboten wurde, bis hin zu wirklich subversiven und provokativen Titeln wie "Sympathy for the Devil" und "Street Fighting Man" ist dies das Album, auf dem die wahre, reife musikalische und kulturelle Identität der Band zum ersten Mal in ihrer ganzen Pracht zum Vorschein kommt.
Beggars Banquet" ist aber nicht nur ein äußerst originelles Rock-Blues-Album. Die Sechzigerjahre haben trotz aller Launenhaftigkeit und Torheit, die zu viele große Musiker, die Rolling Stones eingeschlossen, in Sackgassen geführt haben, einen Geist der Phantasie und des Experimentierens angeregt und gefördert; und Beggars Banquet ist voller unverwechselbarer und origineller Akzente.
Der Basistrack von Street Fighting Man" zum Beispiel wurde auf einem Kassettendeck in Keiths Haus aufgenommen, mit Keith an der Akustikgitarre und Charlie Watts an einem Spielzeugschlagzeug. Wenn Jig-Saw Puzzle wie eine Nachahmung oder ein Abklatsch von Bob Dylan klingt, so geschieht dies mit einem sehr realen und sehr Stones'schen Humor und Bedrohung.
Die anhaltende Relevanz von Texten wie "Let's think of the wavering millions, who need leaders but get gamblers instead" (Salt Of The Earth) ist heute genauso klar wie 1968.
1968 was the year that flower power turned nasty. The previously peaceful 'counter culture' ran out of control. Students started rioting in the streets of Paris and the joy of youthful self-realisation turned to anger and aggression. Everywhere, the ceremony of innocence was drowned.
But it was also the year that, after the atypical psychedelic excursion that is Their Satanic Majesties Request, The Stones decided to strip it down and start again, building from the basics of what they believed in, which has never had anything directly to do with getting high or taking on The Man with bricks and bottles in the streets.
The drug-fuelled, jet set, rock star lifestyle may come with the package for successful popular musicians. But The Rolling Stones exist for one reason, and that's to play blues-based, beat-driven guitar music. And on Beggars Banquet they do that for the first time in a style and with a controlled power that no other band has ever been able to emulate.
Beggars Banquet marks the return of the Rolling Stones to fundamental rock 'n' roll, 1960s style.
From the album's (harmless, relevant, mildly amusing) original cover art for the record - a toilet wall covered with graffiti (shock horror!) - which was banned by the band's own label for so-called 'indecency'; to genuinely subversive and provocative tracks like 'Sympathy for the Devil' and 'Street Fighting Man', this is the record where the true, mature musical and cultural identity of the band is first revealed in all its glory.
Beggars Banquet isn't just a hugely original rock-blues album though. The Sixties, for all the whimsy and folly that led too many great musicians, The Rolling Stones included, down too many dead end alleys, did encourage and foster a spirit of imagination and experimentation; and Beggars Banquet is filled with distinctive and original touches.
The basic track of 'Street Fighting Man', for example, was recorded on a cassette deck at Keith's house, with Keith on acoustic guitar and Charlie Watts on a toy drum kit. If Jig-Saw Puzzle sounds like a pastiche or pisstake of Bob Dylan, it does so with a very real, and very Stones humour and menace.
The continuing relevance of lyrics like 'Let's think of the wavering millions, who need leaders but get gamblers instead' (Salt Of The Earth) is just as clear today as it was in 1968.
Reviews
ROLLING STONE ALBUM GUIDE ***** "Returning with a vengeance to roots rocking, the Stones of 'Beggar's Banquet' had become the Stones of legend. Outlaw anthems ("Street Fighting Man", "Sympathy for the Devil", "Stray Cat Blues") alternated with acoustic numbers of a country or country-blues turn ("Prodigal Son", "Factory Girl" and "Salt of the Earth"), and the album contained Jagger's best lyrics." ALL MUSIC GUIDE ***** "The group's newly matured sound came together on this album, a mixture of blues and politics that proved almost too controversial to re- lease at the time."-
Tracklisting
-
Contributors
The audio samples belong to the article The Rolling Stones: Beggars Banquet (DSD Remastered) (CD). The track list may differ for this item.
LP
-
1 Sympathy For The Devil
-
2 No Expectations
-
3 Dear Doctor
-
4 Parachute Woman
-
5 Jig-Saw Puzzle
-
6 Street Fighting Man
-
7 Prodigal Son
-
8 Stray Cat Blues
-
9 Factory Girl
-
10 Salt Of The Earth
More from The Rolling Stones
-
The Rolling StonesHavana Moon (180g) (Limited Edition)3 LPs, DVDPrevious price EUR 38.99, reduced by 0%Current price: EUR 34.99
-
The Rolling StonesBig Hits (High Tide & Green Grass)LPCurrent price: EUR 24.99
-
The Rolling StonesExile On Main Street (remastered) (180g) (Half Speed Master)2 LPsPrevious price EUR 41.99, reduced by 0%Current price: EUR 39.99
-
The Rolling StonesSticky Fingers (remastered) (180g) (Half Speed Master)LPCurrent price: EUR 30.99