Clara Haskil spielt Klavierkonzerte
Clara Haskil spielt Klavierkonzerte
Mit Werken von:
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
, Robert Schumann (1810-1856)
, Ludwig van Beethoven (1770-1827)
2
CDs
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
Derzeit nicht erhältlich.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
-
Mozart: Klavierkonzerte Nr. 19 & 20 (Nr. 20 in 2 Versionen)
+Schumann: Bunte Blätter op. 33; Abegg-Variationen op. 1
+Beethoven: Klavierkonzert Nr. 4
- Künstler: Clara Haskil, RIAS Symphonie-Orchester Berlin, Ferenc Fricsay, Dean Dixon
- Label: Audite, ADD, 1953/54
- Erscheinungstermin: 13.3.2009
Ähnliche Artikel
Die Aufnahmen Clara Haskils aus den 1950er Jahren besitzen Kultstatus. In diesen historisch und künstlerisch gleichermaßen bedeutenden Tondokumenten lässt sich die Verbindung der besten Eigenschaften der französischen Klavierschule - der Haskil als Schülerin Lazare Lévys und Alfred Cortots angehörte - mit der Ausstrahlung einer ungewöhnlichen Persönlichkeit studieren, deren Auftritte der Kritiker Antoine Goléa einmal mit den Worten beschrieb, die Musik selbst sei zu Gast gewesen. Besonders berühmt waren Haskils subtile Mozart-, Beethoven- und Schumann-Interpretationen. Die hier erstmals unter Verwendung der Originaltonbänder remasterten und veröffentlichten Studioaufnahmen und Konzertmitschnitte großer Klavierkonzerte Mozarts (KV 459 und 466) und Beethovens (op. 58) sowie zweier Solowerke Schumanns (Abegg-Variationen op. 1 und eine Auswahl aus den "Bunten Blättern" op. 99) zeigen die Sensibilität und Natürlichkeit von Haskils Spiel, das Ferenc Fricsay mit der Fähigkeit des Singens auf dem Klavier verglich. Darüber hinaus bietet diese audite-Veröffentlichung die Gelegenheit, Mozarts berühmtes Konzert d-moll KV 466 im direkten Vergleich des bisher unveröffentlichten Konzertmitschnitts und der nur einen Tag später entstandenen Studioproduktion aus dem Januar 1954 zu hören. Fricsay und das Radio-Symphonie-Orchester Berlin erwiesen sich hier einmal mehr als kongeniale Partner einer Jahrhundertpianistin. Zu dieser Produktion gibt es wieder einen Producer's Comment - das heißt, einen unmittelbaren Eindruck des Produzenten Ludger Böckenhoff. Die Produktion mit Clara Haskil ist Teil unserer Reihe "Legendary Recordings" und trägt das Qualitämerkmal "1st Master Release". Dieser Begriff steht für die außerordentliche Qualität der Archivproduktionen bei audite. Denn allen historischen audite-Veröffentlichungen liegen ausnahmslos die Originalbänder aus den Rundfunkarchiven zugrunde. In der Regel sind dies die ursprünglichen Analogbänder, die mit ihrer Bandgeschwindigkeit von bis zu 76 cm / Sek. auch nach heutigen Maßstäben erstaunlich hohe Qualität erreichen. Das Remastering - fachlich kompetent und sensibel angewandt - legt zudem bislang verborgene Details der Interpretationen frei. So ergibt sich ein Klangbild von überlegener Qualität. CD-Veröffentlichungen, denen private Mitschnitte von Rundfunksendungen zugrunde liegen, sind damit nicht zu vergleichen.
Clara Haskil's recordings from the 1950s enjoy a cult status. In these historically, as well as artistically, important audio documents, her connection to the best features of the French piano tradition - to whom Haskil belonged, having studied under Lazare Lévy and Alfred Cortot - can be surveyed, along with the charisma of an unusual personality, whose performances were once described by the critic Antoine Goléa with the words that music herself had been to visit. Haskil's subtle interpretations of Mozart, Beethoven and Schumann enjoyed particular fame. These studio recordings and live recordings of concert performances of great piano concertos by Mozart (K459 and K466) and Beethoven (Op 58) as well as of two solo works by Schumann (Abegg Variations Op 1 and a selection from "Bunte Blätter" Op 99), released for the first time using the original tapes and re-mastering them, reveal Haskil's sensitive and natural playing which Ferenc Fricsay compared to the ability to sing on the piano. In addition, this Audite release offers the opportunity to compare and contrast Mozart's famous concerto in D minor, K466, in the form of a hitherto unpublished live recording from a concert performance and in the form of a studio recording made only one day later in January 1954. Fricsay and the Radio Symphony Orchestra Berlin once more prove to be congenial partners of a greatly distinguished pianist. On audite. de there is a "Producer's Comment" available from producer Ludger Böckenhoff about this production. The production is part of our series "Legendary Recordings" and bears the quality feature "1st Master Release". This term stands for the excellent quality of archival productions at audite. For all historical publications at audite are based, without exception, on the original tapes from broadcasting archives. In general these are the original analogue tapes, which attain an astonishingly high quality, even measured by today's standards, with their tape speed of up to 76 cm / sec. The remastering - professionally competent and sensitively applied - also uncovers previously hidden details of the interpretations. Thus, a sound of superior quality results. CD publications based on private recordings from broadcasts cannot be compared with these.
Die Wahrheit des Klavierspiels (Westdeutsche Allgemeine Zeitung)
Product Information
Clara Haskil's recordings from the 1950s enjoy a cult status. In these historically, as well as artistically, important audio documents, her connection to the best features of the French piano tradition - to whom Haskil belonged, having studied under Lazare Lévy and Alfred Cortot - can be surveyed, along with the charisma of an unusual personality, whose performances were once described by the critic Antoine Goléa with the words that music herself had been to visit. Haskil's subtle interpretations of Mozart, Beethoven and Schumann enjoyed particular fame. These studio recordings and live recordings of concert performances of great piano concertos by Mozart (K459 and K466) and Beethoven (Op 58) as well as of two solo works by Schumann (Abegg Variations Op 1 and a selection from "Bunte Blätter" Op 99), released for the first time using the original tapes and re-mastering them, reveal Haskil's sensitive and natural playing which Ferenc Fricsay compared to the ability to sing on the piano. In addition, this Audite release offers the opportunity to compare and contrast Mozart's famous concerto in D minor, K466, in the form of a hitherto unpublished live recording from a concert performance and in the form of a studio recording made only one day later in January 1954. Fricsay and the Radio Symphony Orchestra Berlin once more prove to be congenial partners of a greatly distinguished pianist. On audite. de there is a "Producer's Comment" available from producer Ludger Böckenhoff about this production. The production is part of our series "Legendary Recordings" and bears the quality feature "1st Master Release". This term stands for the excellent quality of archival productions at audite. For all historical publications at audite are based, without exception, on the original tapes from broadcasting archives. In general these are the original analogue tapes, which attain an astonishingly high quality, even measured by today's standards, with their tape speed of up to 76 cm / sec. The remastering - professionally competent and sensitively applied - also uncovers previously hidden details of the interpretations. Thus, a sound of superior quality results. CD publications based on private recordings from broadcasts cannot be compared with these.
Rezensionen
Die Wahrheit des Klavierspiels (Westdeutsche Allgemeine Zeitung)
- Tracklisting
- 1 Track 1
- 2 Track 2
- 3 Track 3
- 4 Track 4
- 5 Track 5
- 6 Track 6
- 7 Track 7
- 8 Track 8
- 9 Track 9
- 10 Track 10
- 11 Track 11
- 12 Track 12
- 13 Track 13
- 14 Track 14
- 15 Track 15
- 16 Track 16
- 17 Track 17
- 18 Track 18
- 19 Track 19
- 20 Track 20
Mehr von Wolfgang Amadeu...
Wolfgang Amadeus Mozart
5 Mozart-Opern (Historische Einspielungen aus Wien 1955)
EUR 29,99**
10 CDs
EUR 9,99*
Wolfgang Amadeus Mozart
Sonate für 2 Klaviere KV 448
CD
EUR 7,99*
Sabine Devieilhe - Lieder von Mozart & Strauss
CD
EUR 17,99*
Jean Fournier plays
EUR 29,99**
10 CDs
EUR 9,99*
Wolfgang Amadeus Mozart
Sonate für 2 Klaviere KV 448
CD
EUR 16,99*