Rebekka Karijord: Music For Film And Theatre auf CD
Music For Film And Theatre
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
Derzeit nicht erhältlich.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
Lassen Sie sich über unseren eCourier benachrichtigen, falls das Produkt bestellt werden kann.
- Label:
- Control Freak Kitten
- Aufnahmejahr ca.:
- 2013
- UPC/EAN:
- 5055300351234
- Erscheinungstermin:
- 20.1.2014
Ähnliche Artikel
*** Digipack
"Music for Film and Theatre" ist eine Sammlung von (hauptsächlich
instrumentalen) Songs, die eine andere Seite des Universums von
Rebekka Karijord beleuchten. Wenn – wie es das Mojo Magazin in
seiner Lobrede von 2012 bemerkte – das Vorgängeralbum „We Become
Ourselves“ ein Album war, das „seine eigene Welt aufbaut“, dann ist dieses
ein Album, das die Welten anderer großzügig ausstaffiert.
Das pragmatisch betitelte „Music For Film And Theatre“ versammelt 15 Stücke, die Karijord über die letzten sechs Jahre für Filme, Theaterstücke und Performances produziert hat.
Ursprünglich aus der Nähe des Polarkreises in Norwegen stammend, ist Karijord vor zehn Jahren nach Schweden gezogen, wo sie neben ihren regulären Alben als Solo-Künstlerin auch die Musik für über 30 Filme, Tanz- und Theaterstücke geschrieben hat. Erst kürzlich fand sie zwischen Touren, Komposition und dem nächsten Album die Zeit, ihr Archiv zu erforschen.
Das Resultat dieser archivarischen Reise ist eine Sammlung, die außerhalb ihres ursprünglichen Kontextes funktioniert.
„Music For Film And Theatre“ ist ein hinreißendes, üppiges Hörerlebnis. Karijord selbst nennt das oft „Ambient“ und mit Tracks wie "Madrigal", "Salhus", "Migratory Birds" und "Morula" lässt sich eine Eno-eske Atmosphäre nicht verleugnen, obwohl Karijord sich in eine andere Richtung aufmacht als der Godfather des Ambient. Anderswo wird es experimentell: die engelsgleichen Chöre und die Geige von Arvo Pärt auf „Nowhere Home“, das mystische „The End“ und „Kjaere Gud“, das die beindruckenden Geister von „Le Mystère des Voix Bulgares“ heraufbeschwört. Dabei sind auch luftigere Tracks wie das ruhige und dennoch angespannte „Snö“, das sanfte Klavier von „Waltz For Norma“ oder „Anchor Boy“, das so fragil-melancholisch ist wie alles, was Agnes Obel jemals abgeliefert hat.
„Music For Film And Theatre“ ist eine grandiose Gelegenheit, die andere Seite des Talentes einer außergewöhnlichen Künstlerin zu erfahren.
"Music for Film and Theatre" is a collection of songs introducing you to another side of Rebekka Karijord's musical universe. If - as Mojo magazine said in its 2012 rave review - Rebekka Karijord's last release, "We Become Ourselves", was "an album that creates its own world", then the Stockholm based musician's latest collection is an album that helps generously furnish, and enlarge upon, worlds created by others. The pragmatically titled "Music For Film And Theatre" gathers together fifteen (largely) instrumental pieces written and produced by Karijord over the last half dozen or so years for films, plays and dance performances. It's a task that she has frequently embraced with relish. "I've always found that it's a good complement to my solo work," she explains, "since I get to experiment sonically, and push my musical boundaries and knowledge. I also really enjoy the process of finding sounds through loose experimentation." Originally from Sandnessjoen, just south of the Arctic Circle in Northern Norway, Karijord moved to Sweden a decade ago, where she's composed music for over 30 films, modern dance and theatre pieces, as well as writing plays and short stories. Only recently she had been able to take a break long enough from touring, composing for new projects and starting work on her next record to explore her archives. The result is a collection that unusually - given the genesis of the material - operates successfully outside of its original context. Though elements of her previous work are undeniably evident during "Music For Film And Theatre", it represents an alternative side to Karojord's muse, with vocals employed as instruments rather than as a song's focus, and her fascination with stringed instruments also very much to the fore. "Music For Film And Theatre" provides a gorgeous, frequently lush experience. It's one to which Karijord herself often accurately applies the label 'Ambient': within the repetition of tracks like "Madrigal", "Salhus", "Migratory Birds" and "Morula" there's an undeniable ENO-esque quality, though inevitably Karijord moves in different directions to the godfather of the ambient movement. Elsewhere there are other comparably experimental excursions: the angelic choral vocals and Arvo Pärt violin of "Nowhere Home", the ethereal, mystical "The End", and "Kjaere Gud", which conjures up the remarkable ghosts of Le Mystère des Voix Bulgares. There are also airier tracks, like the placid, moving yet strangely tense "Snö", the gentle piano strains of "Waltz For Norma", and "Anchor Boy", as delicately melancholic as anything Agnes Obel has delivered. "Music For Film And Theatre" is a wonderful opportunity to enjoy another, mesmerising side to an extraordinary artist's talents.
Das pragmatisch betitelte „Music For Film And Theatre“ versammelt 15 Stücke, die Karijord über die letzten sechs Jahre für Filme, Theaterstücke und Performances produziert hat.
Ursprünglich aus der Nähe des Polarkreises in Norwegen stammend, ist Karijord vor zehn Jahren nach Schweden gezogen, wo sie neben ihren regulären Alben als Solo-Künstlerin auch die Musik für über 30 Filme, Tanz- und Theaterstücke geschrieben hat. Erst kürzlich fand sie zwischen Touren, Komposition und dem nächsten Album die Zeit, ihr Archiv zu erforschen.
Das Resultat dieser archivarischen Reise ist eine Sammlung, die außerhalb ihres ursprünglichen Kontextes funktioniert.
„Music For Film And Theatre“ ist ein hinreißendes, üppiges Hörerlebnis. Karijord selbst nennt das oft „Ambient“ und mit Tracks wie "Madrigal", "Salhus", "Migratory Birds" und "Morula" lässt sich eine Eno-eske Atmosphäre nicht verleugnen, obwohl Karijord sich in eine andere Richtung aufmacht als der Godfather des Ambient. Anderswo wird es experimentell: die engelsgleichen Chöre und die Geige von Arvo Pärt auf „Nowhere Home“, das mystische „The End“ und „Kjaere Gud“, das die beindruckenden Geister von „Le Mystère des Voix Bulgares“ heraufbeschwört. Dabei sind auch luftigere Tracks wie das ruhige und dennoch angespannte „Snö“, das sanfte Klavier von „Waltz For Norma“ oder „Anchor Boy“, das so fragil-melancholisch ist wie alles, was Agnes Obel jemals abgeliefert hat.
„Music For Film And Theatre“ ist eine grandiose Gelegenheit, die andere Seite des Talentes einer außergewöhnlichen Künstlerin zu erfahren.
Product Information
"Music for Film and Theatre" is a collection of songs introducing you to another side of Rebekka Karijord's musical universe. If - as Mojo magazine said in its 2012 rave review - Rebekka Karijord's last release, "We Become Ourselves", was "an album that creates its own world", then the Stockholm based musician's latest collection is an album that helps generously furnish, and enlarge upon, worlds created by others. The pragmatically titled "Music For Film And Theatre" gathers together fifteen (largely) instrumental pieces written and produced by Karijord over the last half dozen or so years for films, plays and dance performances. It's a task that she has frequently embraced with relish. "I've always found that it's a good complement to my solo work," she explains, "since I get to experiment sonically, and push my musical boundaries and knowledge. I also really enjoy the process of finding sounds through loose experimentation." Originally from Sandnessjoen, just south of the Arctic Circle in Northern Norway, Karijord moved to Sweden a decade ago, where she's composed music for over 30 films, modern dance and theatre pieces, as well as writing plays and short stories. Only recently she had been able to take a break long enough from touring, composing for new projects and starting work on her next record to explore her archives. The result is a collection that unusually - given the genesis of the material - operates successfully outside of its original context. Though elements of her previous work are undeniably evident during "Music For Film And Theatre", it represents an alternative side to Karojord's muse, with vocals employed as instruments rather than as a song's focus, and her fascination with stringed instruments also very much to the fore. "Music For Film And Theatre" provides a gorgeous, frequently lush experience. It's one to which Karijord herself often accurately applies the label 'Ambient': within the repetition of tracks like "Madrigal", "Salhus", "Migratory Birds" and "Morula" there's an undeniable ENO-esque quality, though inevitably Karijord moves in different directions to the godfather of the ambient movement. Elsewhere there are other comparably experimental excursions: the angelic choral vocals and Arvo Pärt violin of "Nowhere Home", the ethereal, mystical "The End", and "Kjaere Gud", which conjures up the remarkable ghosts of Le Mystère des Voix Bulgares. There are also airier tracks, like the placid, moving yet strangely tense "Snö", the gentle piano strains of "Waltz For Norma", and "Anchor Boy", as delicately melancholic as anything Agnes Obel has delivered. "Music For Film And Theatre" is a wonderful opportunity to enjoy another, mesmerising side to an extraordinary artist's talents.
-
Tracklisting
-
Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
-
1 Prologue
-
2 Madrigal
-
3 Snö
-
4 Salhus
-
5 Lullaby
-
6 Apathetic Children
-
7 "I've Always Been Jealous Of Migratory Birds"
-
8 Morula
-
9 Nowhere Home
-
10 Waltz For Norma
-
11 Jag Ser Dig
-
12 Kjaere Gud Jeg Har Det Godt
-
13 The End
-
14 Anchor Boy
-
15 Epilogue